maandag 11 november 2013

CRISIS OF KANS ?

Ik kan me herinneren dat deze vraag een van de eerste opdrachten was die ik kreeg toen ik in 2001 de opleiding ging volgen tot creatief therapeut en nu vind ik het wederom een toepasselijke titel.

Inmiddels ben ik 12 jaar verder, heel wat ervaring rijker, heb ik behoorlijk wat nieuwe kennis vergaard en heb ik veel nieuwe inzichten gekregen op het gebied van ontwikkelingsstoornissen, problematieken en ziektebeelden.
Daarnaaast ben ik sinds 5 jaar werkzaam als beeldend vaktherapeut (want zo noemen ze het tegenwoordig) in mijn eigen praktijk onder de naam Buro Binnenste Buiten.

EN ja, het is crisis, maar ik blijf ook optimistisch want ja, ik zie nog steeds kansen !

Er zijn ontzettend veel kinderen en volwassenen met problemen en die zoeken hun weg in zorgland. Met de komende veranderingen in de zorg die nu richting de gemeenten zelf gaat, wordt dit mogelijk nog een groter probleem. Want wie gaat nu bepalen waar jouw kind de juiste zorg krijgt ?

Waar is een kind bij gebaat ? Wanneer wordt een kind goed geholpen ? Wanneer wordt je als ouder gehoord en gezien?
Ik zie veel complexe gezinnen met diverse ontwikkelingsstoornissen die ik probeer te helpen door te luisteren, te kijken, te zoeken naar oplossingen.
Ik denk dat een kind zich op zijn gemak moet voelen bij een therapeut en het gevoel moet hebben dat ie gehoord EN gezien wordt. Er moet een verandering tot stand gebracht worden; een boos of verdrietig kind moet in beweging komen…

Hoe doe ik dat dan ?
Door een kind iets te laten maken; iets te laten DOEN ! Uit het hoofd komen en in beweging brengen…

Om dit te begrijpen moet je het zelf ERVAREN !

Dus bij deze een uitnodiging:
Ik wil geinteresseerden, doorverwijzers en ouders, uitnodigen om te komen proeven, voelen, in beweging komen zodat je zelf ervaart wat beeldende therapie nou eigenlijk inhoudt en wat het allemaal teweeg brengt.

Ken je iemand die hier interesse in heeft ? Ken je ouders die dit interessant vinden voor hun kind ? Stuur het bericht dan alstublieft door….

KOM dan gewoon naar DE PROEVERIJ op 10 december tussen 19.00 – 21.00 uur
aan de Mierloseweg 40 (eerste etage) te Geldrop.

Voor meer informatie, bel Carla of stuur een mailtje. (06-10306344 of info@buro-binnenste-buiten.nl)
Het zou fijn zijn als je vooraf laat weten of je komt en met hoeveel mensen zodat ik weet op hoeveel mensen ik kan rekenen !


Geen opmerkingen:

Een reactie posten