dinsdag 4 april 2017

verwijsgids integraal kankercentrum

Sinds 2017 sta ik vermeld op de verwijsgids voor mensen met kanker.
Ik heb namelijk al heel lang de behoefte om meer te willen betekenen voor mensen met kanker vanuit mijn vakgebied en wel om diverse redenen..

In de tijd dat ik nog op de hogeschool HAN mijn opleiding volgde was een van mijn eerste projecten het 'kanker in beeldproject. Het fascineerde me enorm, ik had zelf van dichtbij meegemaakt wat het met je deed dus greep het me aan.

Er kwamen ook steeds meer mensen op mijn pad met kanker en ik merkte hoe fijn het was om creativiteit te gebruiken als uitlaatklep.

Vervolgens heb ik de cursus gevolgd voor rouw en verliesverwerking met creatieve therapie om me meer te verdiepen.
Aansluitend ben ik vaker workshops gaan geven in groepen binnen een inloophuis, maar ik merkte ook dat daar vaak mensen aansluiten die graag wat willen knutselen om het knutselen. Als je namelijk wat verder wilt gaan dan moet je je ook veilig voelen in een groep om je te durven uiten en zou het ook fijner zijn als je dan een groepje hebt wat een tijdje met elkaar mee wil lopen/samen wil werken.

Dus vandaar dat ik dacht 'misschien moet ik het toch maar weer loskoppelen en zelf een aanbod doen.
bv. via het ziekenhuis...



Mocht je nou naar aanleiding van dit verhaal meer willen weten ? bel me even..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten