maandag 14 maart 2011

De kracht van creativiteit: ook voor volwassenen...

Afgelopen week heb ik een lezing gegeven in de bibliotheek van Geldrop over de kracht van creativiteit. Ik heb verteld wat ik als beeldend therapeut aanbied in mijn praktijk, wat mijn doelgroep is en met welke problemen je bij mij terecht kunt.

Wat ik persoonlijk heel jammer vind, is dat zo weinig volwassenen zich aanmelden voor beeldende therapie. Er is nog steeds te weinig bekendheid over mijn vakgebied en alleen mensen die wel eens in aanraking zijn gekomen met de psychiatrie of de paaz-afdeling in het ziekenhuis weten wat ermee bedoeld wordt.

en we winnen wel terrein hoor... het komt toch wel meer in opmars zeker omdat mensen soms wat moe worden van al dat gepraat en meer willen doen. en mijn leus is tenslotte: ER-AAN-WERKEN IS OOK VER-WERKEN !

Dus buiten het hierboven genoemde werkterrein is het ook te vinden bij de grote GGZ instellingen, ZMOK-scholen, gevangenissen, novadic-kentron en zou het fijn zijn als het ook wat meer bekendheid kreeg bij huisartsen, praktijkondersteuners, regulier basisonderwijs etc.

we kunnen er zoveel mee bereiken maar het moet bekendheid krijgen... ik zal Marco borsato eens vragen of hij niet eens kan aangeven dat beeldende therapie niet alleen bij WARCHILD gebruikt kan worden in oorlogsgebieden in de wereld maar ook in ons eigen kikkerlandje.... misschien dat dat helpt ?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten